x
جشنواره پسته رفسنجان با حضور سفرا و رایزنان اقتصادی ۱۵ کشور دنیا دربزرگترین خانه خشتی جهان خانه حاج آقاعلی رفسنجان برگزار شد.

جشنواره پسته رفسنجان با حضور سفرا و رایزنان اقتصادی ۱۵ کشور دنیا دربزرگترین خانه خشتی جهان خانه حاج آقاعلی رفسنجان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهر رفسنجان جشنواره پسته رفسنجان شامگاه پنجشنبه ۹ آبان ماه با حضورمعاون اقتصادی وزارت امور خارجه ؛ رئیس واعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان ؛ شهردار و سفرا و رایزنان اقتصادی ۱۵ کشور دنیا…


  • ۱۳۹۸/۰۸/۱۱

به گزارش روابط عمومی شهرداری وشورای اسلامی شهر رفسنجان جشنواره پسته رفسنجان شامگاه پنجشنبه ۹ آبان ماه با حضورمعاون اقتصادی وزارت امور خارجه ؛ رئیس واعضای شورای اسلامی شهر رفسنجان ؛ شهردار و سفرا و رایزنان اقتصادی ۱۵ کشور دنیا وجمعی ازمسئولین شهرستان برگزار شد.در حاشیه ی این مراسم ,مهمان ها ومسئولین حاضر از غرفه های صنایع دستی و محصولات تولید شده شهرستان رفسنجان که شامل ۸غرفه صنایع دستی ؛۱غرفه محصولات پسته و ۷غرفه انجمن کارافرینان که به همت #شهرداری رفسنجان وباهمکاری شرکت پسته ؛ انجمن کارآفرینان ؛ میراث فرهنگی برپا شده بود دیدن کردند .

همچنین درادامه این جشنواره محمدجواد فدائی استاندار کرمان با بیان اینکه امیدوارم سفر سفرا و رایزنان اقتصادی کشورهای خارجی به استان کرمان باعث معرفی ظرفیت‌های استان شوداظهارداشت:شهرستان رفسنجان از شهرستان‌های بزرگ و مهم استان کرمان است.

وی با بیان اینکه ۴.۵ درصد از مساحت استان متعلق به این شهرستان است عنوان کرد: این شهرستان هشت موسسه آموزش عالی با بیش از هزار عضو هیئت علمی دارد.

استاندار کرمان با اشاره به وجود ۸۲ معدن بزرگ در شهرستان رفسنجان گفت: بزرگترین معدن مس خاورمیانه در این شهرستان است که ۱.۲ میلیون تن ذخیره معدنی دارد.

وی با بیان اینکه این منطقه زمینه بسیار خوب برای سرمایه‌گذاری دارد افزود: یکی از واحدهای خوب تولیدی شهرستان واحد فروکروم است که با سرمایه‌گذاری خارجی راه‌اندازی شده است.

فدائی با اشاره به اینکه شهرستان رفسنجان زادگاه مرحوم آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی (ره) از چهره های بزرگ سیاسی و اجرایی کشور است گفت: از اهداف حضور سفرای کشورهای خارجی به استان کرمان توسعه فعالیت‌های اقتصادی و جذب سرمایه‌گذار خارجی است.

وی با اشاره به سفر تعداد زیادی از سفرا و رایزنان اقتصادی ۱۵ کشور دنیا به کرمان بیان کرد: در دومین روز سفر سفرای کشورهای خارجی به کرمان از معادن و تعدادی از صنایع معدنی در سیرجان ؛ سرچشمه و رفسنجان بازدید کردند.

مطالب مــرتبط